Army of Two je hra stavaná v prvom rade na fungujúcu kooperáciu vo dvojici so živým spoluhráčom, alebo na spoluprácu s počítačovo riadeným kolegom, ktorého môžete navyše riadiť skrze niekoľko preddefinovaných príkazov. Pre postup v kampani je preto absolútne kľúčové poznať a správne používať techniku boja, ktorá vyplýva z dokonalého rozdelenia úloh obom postavám. Tento sprievodca vám v tom pomôže, pričom odkrýva všetky potrebné zručnosti, vďaka ktorým ľahšie dokončíte celú kampaň.
• Používateľské rozhranie hry
Pred vyslaním do akcie je absolútne kľúčové vedieť čítať z ukazovateľov na obrazovke, pretože ten najdôležitejší, stupnice "Aggrometer" veľakrát rozhoduje o živote a smrti jedného zo žoldnierov. Aggrometer je umiestnený uprostred v hornej časti obrazovky, pričom zobrazuje mieru pozornosti (tzv. aggro), ktorú nepriatelia venujú obom vojakom. Vaša aggro je na ľavej strane stupnice, parťákov časť na pravej. O aggro si povieme nižšie.
Zdravie postáv je potom zobrazované dvojakým spôsobom. Stupnica kondície kolegami je v pravom hornom rohu obrazovky, pričom podľa toho, ako je parťák postřelován, linka ubúda a mení farbu zo zelenej na červenú. Indikátor vášho zdravia na obrazovke neuvidíte, pretože ho supluje zvuk tlkotu srdca a aj zafarbenie celého obrazu, ktorý sa rozmazáva s pribúdajúcim zranením. Pri poranení tradične stačí vyhľadať kryt pred nepriateľskou streľbou a za malú chvíľu sa sami vyléčíte.
V ľavej dolnej časti je zobrazený ukazovateľ streliva do aktuálne používané zbrane. Horné číslo značí počet nábojov v zásobníku, dolnej celkovo nesené množstvo munície. Opačný roh je pridelený príkazovému koliesku, ktoré slúžia pre zadávanie rozkazov kolegovi v singleplayeri. Ak držíte stlačené tlačidlo inventára, objaví sa miesto príkazového, koliesko pre výber zbrane. Podržanie tlačidla pre kooperáciu podobne zobrazí tentokrát kooperatívnu koliesko, ktorého ponuku využijete pri viacerých činnostiach, vyžadujúcich spoluprácu oboch partnerov.
Pri dosiahnutie každého checkpoint, kedy sa postup automaticky uloží, sa vľavo od Aggrometeru zobrazí informačné okienko s údajmi o zastrelených protivníkoch a zarobených peniazoch pre nákup a upgrade zbraní. V multiplayeri sa navyše zobrazuje aj údaj o vynesené hmotnosťou, v závislosti na tom, ako sa dvojica navzájom vyťahuje pri Lezenie do vyšších miest.
• Pohyb a schopnosti postáv
Okrem chôdze a behu s plynulou zmenou rýchlosti cez analógovú páčku, sa Salem a Rios môžu pohybovať aj v prikrčenia. Aj napriek menšej rýchlosť tohto pohybu hra hodnotí tento postoj ako menšie cieľ pre nepriateľov, teda v tomto stave majú protivníci automaticky horšie mušku. Druhá výhoda prikrčenia spočíva v možnosti krytia za nízkymi prekážkami v úrovniach. Pre pohyb cez otvorené územie pod nepriateľskú kontrolou sa výborne hodí kotúľ, pri ktorom ste opäť čiastočne chránení pred paľbou protivníka. Ak tlačidlo pre kotúľ stlačíte pred akoukoľvek prekážkou, žoldnier sa sklzom bleskovo presťahuje do krytu a navyše sa sám přikrčí.
• GPS
Jedna z najlepších pomôcok, na ktorú ale hráči často zabúdajú, je GPS, teda grafický pozičný systém. Stlačenie tlačidla GPS prekryje obrazovku modrou farbou, pričom červená linka so šípkami ukazuje cestu ďalšieho postupu. V hornej časti sa taktiež zobrazuje aktuálnu úlohu v misii. Veľmi užitočnou funkciou GPS je lokalizovanie pohybom aktivovaných mín, ktoré sa v normálnom pohľade ľahkú nezbadá. Lokalizácia je taktiež možné podľa ich pípavého zvuku, pričom míny zlikvidujete odstřelením z bezpečnej vzdialenosti. Posledná funkciou GPS je zobrazovanie miest, kde môžete použiť kooperatívne činnosti, zadávané pomocou kooperatívneho kolieska.
• Používanie zbraní
Podobne ako v iných strieľačkách, aj Army of Two je presnejšie strieľať malými dávkami z automatických zbraní, pretože trvalé držanie tlačidla pre streľbu zabezpečí len veľký rozptyl guliek.Žoldnieri môžu používať hlavné zbrane (samopaly, guľomety, guľovnica, atď), pištole a malé automaty (napr. Škorpión), špeciálnu výzbroj (ostrelovacky, RPG) a granáty. Základné mód streľby od pása je stredne účinný, ale jeho výhodou je možnosť nezávislého pohybu od smeru streľby. Ak ste práve v kryte, skrze tlačidlo streľby potom môžete ľahko postřelovat nepriateľov v bezpečí prekážky, pretože žoldnier len vystrčí ruky sa zbraní pri súčasnom krytie. Presnosť tejto streľby je oproti základnej citeľne menší, ale zase sa nevystavujete paľbe protivníka.
Najúčinnejším režimom útoku v Army of Two je mierená streľba, keď kamera najede žoldniera za rameno, ale pohyb v tomto móde je pomerne obmedzený, preto sa táto streľba hodí najmä pre boj na dlhšie vzdialenosti. Ak držíte zbraň vybavenú optickým zameriavačom (napr. ostrelovacky a RPG), mierená streľba je nahradená priehľadom cez optiku. V tomto režime sa však nemôžete pohybovať, však na dlhšie vzdialenosti je streľba úplne presná. V niektorých prípadoch navyše ľavá analógová páčka mení zoom zameriavača. Dobrý postup je najskôr na menšie priblíženie vyhľadať nepriateľa v lokácii a na veľké ho potom zlikvidovať. Taktéž doporučuji v každej voľnej chvíli poctivo nabíjať, pretože kapacity obyčajných zásobníkov nie sú moc veľké ao nespotrebované guľky neprídete.
Ak máte nepriateľa v tesnej blízkosti, streľbu nahrádza ručné boj na blízko, napr rana pažbou.V prvých troch úrovniach týmto spôsobom zabijete protivníka na jediný úder. V druhej polovici hry sa už potreba zásahov viac. Posledná zbraní sú granáty, ktoré sa dajú hádzať dvoma spôsobmi. Granát si samozrejme musíte najskôr zvoliť ako svoju primárnu zbraň.Rýchle stlačení tlačidla streľby hodí granát v smere výhľadu žoldniera. Ak však podržíte tlačidlo mierené streľby (precision mode button), objaví sa na obrazovke trasa letu granátu, vrátane prípadných odskokov. Týmto spôsobom úplne prevzatým z Gears of War ľahko vhodíte granát napr do okien a dverí.
• Bojové taktiky
Podmienkou pre prežitie na bojisku je dobré zvládnutie troch základných činností: krytu, streľby z neho a obchvatu protivníka. Zostaňte v kryte neustále a přebíhejte medzi jednotlivými prekážkami. Nikdy nestojte vo voľnom priestore, pretože v niektorých miestach má protivník rozmiestnené ostreľovača. Pre pohyb často využívajte kotúľ, keď tvoríte ťažko pozorovateľný cieľ. Prestávka v kryte je tiež dobrý recept na uzdravenie po zásahoch nepriateľských guliek.
Streľba spoza prekážky je pre kooperáciu v Army of Two veľmi dôležitá, pretože sa protivníci správajú podľa jednoduchej logiky. Ak na ne niekto strieľa, okamžite zalezu do krytu av drvivej väčšine sa z neho nikam nehrnou. Práve pre ich "prilepené" sa výborne hodí streľba z krytu, kedy jeden žoldnier zamestnáva pozornosť nepriateľov a druhý je medzitým nepozorovane obehne a udrie z ich tyla.
Niektorí protivníci sú totiž spredu silne vystuženie a okrem ťažkých zbraní typu RPG je nemožno z čela vôbec zlikvidovať. To isté platí aj pre častá guľometnou hniezda. Jediné riešenie týchto situácií tak spočíva v rozdelení tímu a obchádzky, kedy jeden z dvojice bude stále ostreľovať nepriateľa, pričom druhý im medzitým vpadne do chrbta. Pre túto činnosť je kľúčové správne používanie stupnice aggro.
V Army of Two si môžu protivníci sami vyberať svoj cieľ. Vždy útočia na najväčšiu hrozbu, teda na toho, kto po nich najviac strieľajú a hádžu granáty. Ak takto strieľa len jeden z tímu, všetka pozornosť nepriateľov sa zameria na strelca, nie na jeho kolegu. To je výhodné jednak pre uvedený nepozorovaný obchvat a tiež pre bezpečné doplnenie života. Aggrometer v hornej časti obrazovky pri boji ukazuje pozornosť nepriateľov, ktorú venujú jednému, alebo druhému žoldniera. Pre postup kampaní je dôležité nielen rozumieť, čo aggro znamená, ale aj ho správne využívať vo svoj prospech. Ukážme si to na typickom príklade:
Obaja žoldnieri sú v kryte a pred nimi je banda nepriateľov. Jeden z dvojice začne strieľať cez hlavu po protivníkoch stále schovaný za prekážkou, zatiaľ čo druhý neútočia a zostáva úplne skrytý. Strieľajúci žoldnier si zvyšuje aggro (rúčka na Aggrometeru sa vychyľuje na jeho stranu) a nepriatelia naň zameriavajú svoju pozornosť. Ako sa aggro zvyšuje, jeho majiteľ začne červeno žiariť.
Druhý žoldnier doteraz nečinný v kryte sa stane priehľadným - nepriatelia na neho zabudnú a nevidí ho. Teraz môže neviditeľný žoldnier nepriateľskú skupinu v pohode obísť, pretože tí sa venujú len střílejícímu partnerovi. Zo chrbta potom druhý žoldnier ľahko zlikviduje opancéřované vojakov, alebo strelca v guľometných vežiach. Táto technika potom platí pre absolútnu väčšinu bojových situácií v hre, preto ju používajte čo najčastejšie.
• fingovaná smrť
Ak máte na kahánku a nedá sa okamžite nikam ukryť, skúste nafilmovať svoju smrť. Túto činnosť ponúka vždy kontextový dialóg na obrazovke, keď po stlačení tlačidla žoldnier začne predstierať svoju smrť a spadne na podlahu. Týmto postava okamžite stratí svoje aggro, takže jej nepriatelia naďalej nebudú venovať pozornosť a zameria sa na partnera. Pozor ale, v stave mŕtvoly sa vám nedoplnil zdravie, rovnako sa musíte niekde schovať a počkať, ako sa vám život pridá! Navyše ste stále zraniteľní voči okolitej streľbe. Je tiež potrebné mať na pamäti, že druhýkrát tie isté nepriateľov týmto hereckým výstupom už druhýkrát neošálíte!