• Overkill
Ak budete vytrvalo páliť na nepriateľa a ručička aggro zostane po niekoľko sekúnd maximálne vychýlena na vašej strane, hra vám ponúkne tzv Overkill režim, čo je stručne povedané agresívne stav postavy, ktorá razom získa vylepšené schopnosti v boji. Stlačením akčného tlačidla na niekoľko sekúnd získajú obaja žoldnieri vylepšené schopnosti, ktoré závisí od stavu aggro každého z nich. Žoldnier, ktorý má v čase spustenia Overkillu rúčku aggro na svojej strane, sa môže len pomaly pohybovať a strieľať. Nemôže vykonávať žiadny iný pohyb, alebo sa schovať. Avšak jeho zásahy majú dvojnásobnou účinok a všetka pozornosť nepriateľov je mierenie iba na neho.
Partner s minimom aggro sa spriehľadní a môže sa pohybovať bez pozornosti protivníkov dvojnásobnou rýchlosťou. Pritom môže strieľať len z vedľajšej zbrane (pištole a malé automaty), vrátane boja na blízko s tým, že jeho útoky sú ale okamžite smrtiace. Všetky NPC postavy na scéne sa navyše pohybujú v spomalenom režime. Overkill sa nechá skvele využiť aj v singleplayeri. Stačí nechať kolegu neustále strieľať a naplniť tak jeho aggro, pričom sa vám ponúkne aktivácie Overkill režime. Po jeho spustení bude všetka pozornosť nepriateľov smerovaná na kolegu, pričom vy môžete rozdávať headshoty ako na bežiacom páse.Nezabudnite sa však pred uplynutím Overkillu schovat do krytu.
• Udeľovanie príkazov
V singleplayeri sa o vášho kolegu stará umelá inteligencia, ktorá je nastavená tak, aby umelý partner pomerne účinne sám útočil bez prílišného odkrytie nepriateľskej streľbe. Pre vyššiu efektívnosť možno umelého kolegu riadiť cez trojicu kontextových príkazov. Navyše všetky tieto pokyny môžu byť buď pasívne, alebo agresívne. V agresívnom režime partner útočia dôraznejšie a tak sa mu napĺňa jeho aggro. Avšak v tomto stave je aj odkrytý pred nepriateľskou streľbou, takže to dlho nevydrží. V opačnom prípade pasívneho stavu sa partner kryje a útočia len na nepriateľov v najbližšej vzdialenosti, takže mu aggro naopak klesá.
Oba stavy vyberáte skrz opakované stlačení príslušného tlačidla, kedy ikonka v príkazovom koliesku mení farbu z modrej (pasívne) na červenú (agresívne). Prvým pokynom "regroupe" povolám partnera okamžite k sebe, keď vás bude kolega nasledovať v ďalšom postupe. V agresívnom režime partner aktívne bránia vašu postavu a snažia sa strieľať na všetkých nepriateľov v blízkosti. V pasívnom režime potom len pokrýva protivníkmi v absolútnej blízkosti.
Útočný rozkaz "Advance", pridelený v agresívnom režime, vyšle partnera do útoku ústrety nepriateľom, bez ohľadu na vlastné zranenia. V pasívnom móde sa kolega dobre kryje a tak je dobré tento príkaz použiť v prípade, keď sa sústredíte na kryciu paľbu so zvyšovaním aggro, kým umelý partner obíde protivníkov a zaútočia z ich tyla.
Posledným bojovým rozkazom je "Hold Position", čo spôsobí presunutie partnera za najbližšiu prekážku, vrátane krycej paľby spoza krytu. V agresívnom režime partner strieľa neustále a buduje si tak svoje aggro, potažmo pozornosť nepriateľov.Pasívne správanie spôsobí len ostreľovanie pre vlastnú obranu.Pasívne príkaz "Hold Position" používajte ako následný po agresívnom rozkazu "Advance", pretože v tomto stave sa kolegovi rýchlo doplní zdravie.
V boji je veľmi dôležité stále sledovať lištu zdravie umelého partnera, nechať ho útočiť pri plnej kondícii a naopak ho sťahovať z útoku ešte včas, než stratí všetok svoj život. Posledná funkcií príkazového kolieska je aktivácia tzv obrazu v obraze, čo je výrez v rohu obrazovky, v ktorom vidíte vďaka zabudovanej kamere, kam sa partner zrovna pozerá.
• Interakcia s partnerom
Kedykoľvek si môžete vypočuť, čo si umelý kolega myslia o aktuálnej situácii. Stačí prísť tesne k parťákovi a stlačiť akčné tlačidlo. Ak u neho stlačíte tentoraz tlačidlo streľby, dáte kolegovi priateľský políčok, alebo hlavičku, čo ale nemá na nic v hre vplyv. Pošťuchování možno použiť aj v multiplayeri.
• Kooperatívny súhra
V mnohých okamihoch kampane budete musieť spolupracovať v tíme s kolegom a spoločne si pomáhať.Takéto miesta pomocou ikoniek zobrazuje GPS. Častou kooperatívne činnosti je napríklad boj chrbtom k sebe, keď tím čelia obrovskej presile nadobudnutých nepriateľov. Tieto okamihy sú naskriptované v presne určených miestach. Likvidácia protivníkov v tomto režime je jednoduchá záležitosť, pretože sa vždy spomalí čas a žoldnieri majú riadne zvýšenú odolnosť, presnosť streľby a jej účinnosť. Síce sa nemôžete samostatne pohnúť, ale iba otáčať, ale v týchto akciách neprídete o žiadne nesené náboja. Po likvidácii všetkých nepriateľov sa režim boja chrbtom k sebe sám ukončí a hra pokračuje už normálne.
Veľmi zriedka môžete využiť kooperatívny odstreľovanie nepriateľov v jednom okamihu. Obrazovka sa rozdelí na tri časti, pričom horný diel zobrazuje výhľad na bojisko, zatiaľ čo pod ním sa objaví pohľad cez optické zameriavače oboch žoldnierov. Keď si napríklad vyberiete hlídkujícího vojaka, partner sa zameria na druhého protivníka vo výhľade. Stlačením spúšte odstrelia obaja vojakmi v jednom okamihu. Ešte prezradím, že týmto spôsobom možno vyhodiť do povetria valcové nádrže pohonných hmôt, na ktoré občas v kampani narazíte. Dajte si ale pozor, nech nie je vo vašej blízkosti žiadny nepriateľský vojak, pretože pri mierení ste veľmi ľahkým terčom.
Pri postupe kampane sa nevyhnete spoločnému vyťahovaní do vyšších miest, ktoré tiež lokalizuje GPS. Navyše sa môže týmto spôsobom dostať na nákladné kontajnery, z ktorých môžete z výšky ostreľovať nepriateľské pozície. Ak sa necháte vytiahnuť, môžete napřed postojačky na kolegovi prehliadnuť okolie, popr. pomocou streľby nad hlavou vyčistiť poschodie od nepriateľov.
Veľmi často sa po úrovniach povaľujú pancierové štíty, ktoré sa dajú brať ako pohyblivý kryt. Kolega sa potom môže pridať a kropiť spoza chrbta nosiča štítu nepriateľov v dohľadu. Podobne možno použiť aj dvere vrakov automobilov v lokáciách. Takýto štít ale nemá neobmedzenú životnosť, preto pozorne sledujte jej ukazovateľ, ktorý sa objaví na obrazovke. Štítom môžete tiež nepriateľa v blízkosti jednoducho pretiahnuť, podobne ako pažbou zbrane.
Dve misie v kampani začínajú tandemovým zoskokom na padáku priamo medzi nepriateľské postavenia. V singleplayeri si vyskúšate obe pozície, teda riadenie padáku, aj streľbu na nepriateľov v závese. Pre druhú činnosť sa skvele hodia ostrelovacky, ale ak hráte so živým partnerom, nemal by vám moc cloumat s riadením, pretože potom je mierenie veľmi zložité. S partnerom si môžete tiež kedykoľvek meniť zbraň, pričom platí, že si vymeníte vždy zbrane, ktoré držíte v ruke. Ak držíte odstreľovačku, partner vám dá taktiež svoju špeciálnu zbraň, ak držíte pistol, kolega vám podá aj svoju sekundárnu zbraň, atď
• Systém liečenie
Veľmi pekne je riešená spolupráca oboch kamarátov pri zranení jedného z nich. Ak jeden zo žoldnierov schytá väčší počet zásahov (záleží na zvolenej obtiažnosti) a nestihne sa presunúť vydýchať do krytu, sadne si ochromený na zem-bez možnosti pohybu. Zdravý partner k nemu musí dobehnúť v časovom limite, pričom držaním akčného tlačidla po niekoľko sekúnd zraneného kolegu za krátko uzdraví, popr. ho najskôr odtiahne za golier do bezpečia.Ak totiž ošetrujúci žoldnier dostane zásah, musí celú procedúru liečenie vykonať znovu. Preto sa oplatí zraneného najskôr odtiahnuť do krytu a tu ho vyliečiť. Zranený partner potom môže ústup, kryť svoju streľbou, aj keď sa inak nedokáže hýbať.
Ak sa zraníte v singleplayeri, umelý kolega sa bude snažiť k vám okamžite dobehnúť, odtiahnuť vás do krytu a tu vyliečiť. Aj počas tejto činnosti ho môžete riadiť prostredníctvom príkazového koliesko rovnako ako v normálnej hre. Ak sa ale zraníte obaja naraz, alebo sa skrátka jeden z vás nestihne v limitu vyliečiť, kampaň sa reštartuje z miesta posledného checkpoint.
• Tipy pre hranie kampane v multiplayeri
Komunikujte - vždy si s partnerom ujasnite nasledujúci postup a stále sa navzájom informujte o situácii na bojisku, resp. si rozdeľte ciele, pretože tým aj skôr a ľahšie zlikvidujete protivníkov v lokácii.
Rozdeľte si úlohy - najlepšie výsledky docielite, ak si rozdelíte svoje úlohy v boji. Hráč, ktorý si vezme úlohu palebnej podpory, by si mal vziať zbraň s väčším zásobníkom, teda najlepšie guľomet. Naopak hráč, ktorý bude nepriateľov obísť, by sa mal vybaviť účinnou zbraňou na blízko, teda napr automatickými puškami a hodiť sa bude aj tlmič, ktorý ešte ďalej zmenšuje aggro tichého útočníka. A tieto činnosti si vďaka výmene zbraní ľahko kedykoľvek prohodíte.
Rozdeľte si bojisko - frontálny útok dvojica z jedného spoločného smeru má oveľa menší účinok, ako útok z dvoch strán naraz. Preto sa pred bojom rozmiestnite každý na opačnú stranu av bitke využívajte distribúcie aggro medzi dvojicou vašich žoldnierov pre obchodných pohľadávok pozornosti nepriateľov a ich ľahšiu likvidáciu.