blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG yoshimitshu
ČLÁNKY
GALÉRIE
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Darksiders not Dead
Yoshimitshu



Stavby Nosgothu
pridal Yoshimitshu 10.7. 2011 o 11:17



Bašta Sarafanov

 

Vonkajšok Bašty

 

Tak ako Pevnosť Sarafanov na brehu Južného jazera, ktorá prekvitala najmä počas Upírskych čistiek, tak i Bašta slúži ako hlavné sídlo rádu Sarafan (v tomto prípade skôr "neo-Sarafanov", pretože Baštu vystavali až počas nadvlády Hylden lorda, resp. Sarafan lorda). 
Nachádza sa neďaleko mesta Meridian a je obklopená skaliskami z bočných strán a zadnej strany a spredu ju chráni vodná plocha, preťatá mostom, ktorý vedie di ústrednej sály Bašty. 
Okrem tohto dobre stráženého vchodu je ešte aj zopár tajných vstupov; tie ústia do pivničných priestorov, pričom sú využívané ako odpadové stoky a pod. Vnútro stavby sa delí na: pivnice s bojlermi, vodnými nádržami, žalármi a kuchyňou. 
Vyššie časti zapĺňajú jedálne, chodby, zábavné siene, haly pre hostí a izby pre tých, čo tam bývajú. 
Horné pasáže sú už len knižnice, zbrojnice a. i.

Akonáhle Sarafani našli Umah v Priemyselnej štvrti, odviezli ju do Bašty a tam ju väznili v strešnej cele. 
Zanedlho sa ju Kain na podnet Voradora odobral vyslobodiť. Do Bašty prenikol tajným vchodom (dozvedel sa ho od biskupa), prebojoval sa až na vrchol a tam hľadanú upírku oslobodil. Cestou mu pomohla aj jedna grófka, sympatizujúca s Tajným spolkom.

 

Citadela upírov



V ďalekej hmle sa nad Jazerom Sĺz črtá masívna Citadela upírov



Z tejto monumentálnej stavby zasadenej pravdepodobne v Jazere Sĺz sledovali Starobylí vystavanie Stĺpov a uvrhnutie Hyldenov do dimenzie démonov.
Hlavná konferenčná miestnosť sa nachádzala navrchu pod strešnou kupolou, ktorú tvorilo 9 kresiel (pravdepodobne pre strážcov Stĺpov). Nižšie boli po obvode Citadely terasy, odkiaľ sa týčili mosty k ďalším častiam stavby, presnejšie k portálom vedúcim do starovekých živelných vyhní (v nich Raziel v Defiance získaval „esencie“ pre svoju tieňovú čepeľ).
A na záver, najhlavnejšie miesto v Citadele bolo jej jadro, kde sa nachádzali dve veci: „duchovná vyhňa“ s dušou čistej Ariel a jedno z mnohých tiel Dávneho Boha. Práve k tomuto telu sa kedysi Starobylí modlili a uctievali ho, lenže nikdy ho nevideli – počuli iba jeho hlas.
Akonáhle Moebiusov tretí plán stroskotal a Kain stále žil, Dávny Boh tu plánoval Raziela a Kaina uväzniť na celú večnosť. Ale nepodarilo sa mu to – Raziel sa nechal pohltiť Blood Reaverom, s ktorým nakoniec Kain zlikvidoval a zavalil spomínané telo Dávneho Boha.

Tieto portály viedli do živelných vyhní vystavaných ešte v skorých dobách Nosgothu
Avernus

 

Avernus v plameňoch Mesto, ktorého hlavnou črtou bola jeho majestátna katedrála, kde okrem iného sídlila aj tajná sekta, uctievajúca v podzemných katakombách zmutovaného Turela. Toho oni nazývali Hash´ak´gik, pričom sa snažili od seba odvrátiť jeho hnev tým, že mu dávali ako obety ľudské bytosti.
V podzemí boli taktiež maľby, poukazujúce na to, keď Starobylí prekliali Hyldenov a vyhostili ich z Nosgothu. Je tu znázornená i podobizeň hrdinu, ktorého predpovedali Hyldeni ako svojho spasiteľa - ide o Raziela.Hlavný oltár v katedrále
Kult v katedrále bol vedený Azimuth, pričom ona i jej stúpenci boli schopní pomocou kúziel privolávať temné sily z ich dimenzie, čo Kain okúsil v BO1 a v Defiance a Raziel taktiež v Defiance.
V katedrále samotnej sa nachádzali aj dva dôležité predmety - časový prístroj (ten ukradla Moebiusovi Azimuth), ktorý Kain použil ako únik pred légiami Diabla, no hlavne tu Kain našiel po prvýkrát bájny meč Soul Reaver. Je však zaujímavé, že Azimuth o ňom nevedela...
Tiež je pravdepodobné, že nevedela ani o portály, vedúceho do polorozpadnutých ruín, ktoré postavili v dávnych dobách Starobylí. Presnejšie, tento portál viedol do chrámu so zemným živlom, kde získal Raziel v Defiance "pôdnu esenciu" pre svoju tieňovú čepeľ.

 

 

 

Coorhagen


Hromady hnijúcich mŕtvol pokrývali celý CoorhagenMesto ležiace na severe na upätí hôr. Z neho pochádza šľachtic Kain. Čo sa týka mesta samotného, patrí "pod ruku" kráľa Ottmara z mesta Willendorf - symbol tohto panovníckeho rodu je možné vidieť na mnohých múroch Coorhegenu. Pôvodne to bolo (aspoň podľa Kaina) veľmi pekné mestečko so šľachtickým postavením, no akonáhle sa ta Kain v BO1 vrátil, jeho rodisko bolo napadnuté morom a hnijúce mŕtvoly ležali takmer na každom kroku.

 

Freeport

 

Toto osídlenie ako jedno z mála sme nemohli v sérii LoK navštíviť. Bolo akurát ukázané na mape, pomocou ktorej si robil Kain s Voradorom plány na ovládnutie Nosgothu.
Nachádza sa v južnej oblasti krajiny pri pobreží Veľkého južného mora.

 

Meridian

  • Horné Mesto - najluxusnejšia časť Meridianu Hlavné mesto Nosgothu, kde sa odohrávala väčšina z hry BO2. Rozprestiera sa blízko pobrežia pri Veľkom južnom mori a delí sa na tieto časti: Zapadákov s veľmi chudobným a biednym obyvateľstvom; Predmestie, sídlo strednej vrstvy populácie + brloh miestnych gangov; Horné mesto, územie šľachtických rodov a ostatných vznešených ľudí; mohutný prístav, strážený množstvom Sarafanov. 

  • Meridian je obklopený horami a kaňonmi.

     

    Nachtholm

    Podľa Kainových slov je to "typická usadlosť v Nosgothe" plná krčiem, farmárov, kováčov a iných podobných ľudí. Nachádza sa tu aj zbrojnica a podzemný tábor ozbrojených vojakov. Mesto je uprostred vodnej plochy, nazvanej Nachtholmská zátoka.

     

    Provance

     

    Ďalšia nehrateľná (a aj dosť malá) lokácia, ktorou však Kain pri svojom ťažení po zničení Stĺpov prešiel a podľa všetkého ju so svojou armádou upírov aj dobyl.

     

    Stahlberg

     

    Stahlberg po prepadnutí Diablovými légiamiPredtým, než ho v základnom prúde histórie zdevastovala Diablova armáda, išlo o mesto, v ktorom sa sústredila väčšina inteligencie - Stahlberg obsahoval množstvo vychýrených univerzít, známych po celom Nosgothe. Akonáhle však mladý Kain cestoval späť časom a zabil Williama, zmenil históriu a Stahlberg síce už nebol zničený, no konala sa v ňom pre upírov jedna z najhorších udalostí: poprava Voradora. Mesto zároveň obsahovalo aj sochu mladého Williama Spravodlivého.

     

    Stratené mesto

     

    Východ zo Strateného mesta Najväčšia pasáž v Nosgothe, ktorú ste v BO1 nemuseli, ale mohli navštíviť (ak ste sa rozhodli pre druhú možnosť, určite ste neoľutovali - Stratené mesto obsahuje zo 100 tajných miest dvadsaťosem.
    Mesto je v mnohých častiach pomaľované znakmi hadov a je obývané akýmisi podivnými vlkmi (ponášajú sa na to, keď sa Kain premení na vlka).

    Pozn.: Stratené mesto sa nachádza na ostrove uprostred Jazera mŕtvych, presne na mieste, kde v SR1 trónila Priekopa. Ide o záhadnú okolnosť a zatiaľ sa ju nikto neobťažoval objasniť. Hádam v budúcnosti...

     

    Steinchencroe

     

    Za života sa Kain tomuto mestu vyhýbal, pretože miestni obyvatelia nemali šľachticov a rôznych iných "nóbl pánov" príliš v láske (celkovo bola populácia Steinchencroe veľmi divná, viď. mučiareň na obrázku - ide o pivnicu jedného mešťana...). Akonáhle sa ale Kain stal upírom, v meste ho už "vítali" ... J Každopádne s ním moc hovoriť ľudia nechceli, výnimkou bol iba istý Nadurdený Irmok, ako bol prezývaný. Vďaka tomuto starcovi nakoniec Kain získal prostriedky na rozhovory s ľuďmi.

     

    Uschetenheim

     

    Horské mestečko, pre ktoré by sa skôr hodil názov "dedina", pretože ide o ozaj veľmi malú usadlosť, obsahujúcu zopár domčekov, fontánu a miestny kostolík. To všetko je zasadené do skalného priesmyku, pričom vstupné cesty do Uschetenheimu sú zatarasené menšími hradbami.
    Podľa legiend (ktoré vymysleli Sarafani) toto mesto pravidelne strašieval upír Janos Audron a terorizoval tamojšie obyvateľstvo, čo však určite nie je pravda.

     

    Vasserbunde

     

    Toto mesto získavalo takmer všetku vlahu prostredníctvom vodného toku, ktorý vyvieral v Nupraptorovej pevnosti a odtiaľ tiekol do Vasserbunde. Kain navštívil toto mesto počas jeho púte v BO1, no je pravdepodobné, že na ruinách mesta o niekoľko tisícročí neskôr stála časť sídla Melchiachovho klanu. To zase navštívil Raziel v SR1.

     

    Willendorf

     

    Vstup do Ottmarovho hradu Celé mesto je obkolesené hradbami, vo vnútri ktorých trónia samotné domy a, samozrejme, zámok, tvoriaci sídlo kráľa Ottmara. Už len tento fakt svedčí o vznešenosti Willendorfu a jeho obyvateľov.
    Za zmienku stojí i to, že v tomto meste (v jeho knižnici) sa ako v jedinom dá niečo dozvedieť o kulte, ktorý uctieva Hash´ak´gika (výnimka je akurát Avernuská katedrála, kde má spomínaná sekta svoj brloh.

     

    Ziegsturhl

     

     Banda najomných zločincov práve obklopuje šľachtica Kaina

     

    Malé mestečko nachádzajúce sa pri Južnom jazere. Cez neho prechádzal ľudský Kain práve v momente, kedy sa barman miestnej krčmy rozhodol zavrieť, a tak smädného šľachtica Kaina vyhodil. Ten sa vydal ďalej, no do cesty sa mu postavila tlupa banditov, ktorých najal Mortanius, a zanedlho ho zabodli mečom, čím ho poslali na onen svet. No nie nadlho... Po tom, ako strážca Stĺpu smrti Kaina oživil a premenil ho v upíra, vybral sa späť do Ziegsturhl, vybil celé osadenstvo krčmy, z ktorej ho predtým vyhodili a nakoniec zabil aj svojich vrahov. Neskôr sa už o tomto meste nepojednáva.

     

    Moebiusové múzeum

    Nachádza sa hlboko v horách na severe Nosgothu. Dá sa do neho dostať prostredníctvom komplexu jaskýň, ktorých vchod je neďaleko Jazera Mŕtvych. Tieto jaskyne sú zaplnené množstvom hlavolamov, pričom po ich zdolaní je možné prejsť niekoľko kilometrov pod zem, priamo do Chronoplastu - jediného prístroja schopného preniesť v čase na akékoľvek miesto v krajine.
    Na to, aby sme videli Moebiusové múzeum samotné, netreba ísť však tak hlboko pod zem - nachádza sa totiž blízko vstupu do jaskýň. Počas života strážcu času bolo plné všakovakých predmetov, získaných z rôznych časových období. Boli tu napr. zakrvavená gilotína, ktorou popravili Voradora, vlajka Moebiusových lovcov upírov, kniha zaoberajúca sa vznikom Kruhu deviatich a pod.
    Na severnom konci muzeálnej sály bola komora, kde Moebius vystupoval ako Veštec Nosgothu a hovoril prichádzajúcim ľuďom ich osudy. Do tejto veštiarne ho v BO1 prišiel navštíviť aj 30-ročný upír Kain.
    Po smrti strážcu času začalo múzeum chátrať, predmety vymizli, až tam ostala iba pustá jaskyňa, zaplnená zmutovanými potomkami vampíra Turela.

    Toto je vstup do Moebiusovej veštiacej komnaty (teraz už schátranej časom)

     

    Nupraptorove sídlo

    V diaľke sa črtá sídlo strážcu Stĺpu mysleTúto celkom masívnu pevnosť objavil Kain v BO1. Išlo o veľkú lebku, postavenú na útese nad mestečkom Vasserbunde, pričom z jej úst vyvieral prameň vody, ktorý stekal do spomínaného mesta a odtiaľ ďalej do Nosgothu. V bezprostrednom obklopení lebky boli vežičky a iné súčasti sídla strážcu mysle.
    Lebka mala vo svojich očiach isté druhy skiel, cez ktoré (pokiaľ ste sa pozerali na Nosgoth) bolo možné vidieť krajinu v dvoch časových periódach - jedno ukazovalo kraj aký bol vtedy, t.j. chátrajúci, no stále celkom pekný a to druhé zase budúcu podobu sveta, resp. lávou posiatu planinu bez života.
    Na vrchol, do pevnosti, sa dalo dostať prostredníctvom rôznych plošín, rámp a vyvýšenín, ktoré boli vystavané priamo v skale, kde celé sídlo stálo.

    O milénia neskôr táto lebka, pravdepodobne za pôsobenia zemetrasení, padla z útesu na dlho pochované ruiny mesta Vasserbunde, vodný tok, ktorý tu tiekol, už dávno vyschol, pričom ako sídlo si to tu zriadili hybridné deti Melchiahovho klanu.
    Neďaleko celej stavby sa nachádzala aj jaskyňa, kde bolo možné získať kamenný Glyph.

    Pozn. hlavná časť Nupraptorovej pevnosti mala tvar lebky, pretože zásadná moc strážcu mysle pochádzala práve z hlavy.

     

    Stĺpy Nosgothu





    Stĺpy, aj napriek tomu, že sú už schátrané, sa týčia vysoko smerom k nebesiam



    Masívna a najvýznamnejšia stavba v Nosgothe. Prakticky celý dej LoK sa točí okolo nej. Pozostáva z deviatich, nie príliš širokých stĺpov, ktoré siahajú až po nebesá. Boli vystavané približne 5500 rokov pred Kainovým narodením. Ich architekti, Starobylí, postavili túto stavbu ako „zámok“, ktorý drží Hyldenov zavretých v démonickej dimenzii, z ktorej pochádzajú aj temné sily. Každý Stĺp ma svojho vlastného strážcu, ktorého si v období zvolenia vyberá spomedzi bytostí, ktoré sa práve narodili. Samozrejme, Stĺpy by si vyberali strážcov spomedzi Starobylých (upírov), no keďže tí sa vďaka Hyldenskej kliadbe už viac nerodia, Stĺpy si začali svojich patrónov vyberať v ľudskom pokolení. Lenže Starobylí toto nechceli dopustiť, a preto začali z ľudských strážcov robiť vo vhodnom veku upírov. Toto trvalo 500 rokov, až dokým sa strážca Stĺpu smrti (Mortanius) a času (Moebius) nevzopreli a nezačali bojovať voči upírom. Od tej doby, po celých 5000 rokov, Stĺpy pretrvávali pod kontrolou ľudí. Lenže akonáhle našiel strážca Stĺpu mysle (Nupraptor) mŕtvolu svojej lásky – Ariel, rozhodol sa, že sa pomstí Kruhu deviatich, a tak ich nakazil svojou zlobou. Tí odvrátili svoju mágiu od dobrých účelov, Stĺpy zanechali bez opatery a tie postupne schátrali a prestali plniť svoj účel – chrániť a držať v Nosgothe rovnováhu.
    O 30 rokov sa na scéne objavuje Kain ako upír, od ktorého sa očakáva, že sa obetuje a vylieči narušené Stĺpy, ktoré budú ďalej plniť svoj úkol, lenže on, ako vieme, si svoj život ponechá a Stĺpy sa nenávratne rozpadnú a vytvoria „narušenie“ v Nosgothe, ktoré dovolí Hyldenom a temným silám do neho vstúpiť. Zničené Stĺpy zároveň aj predstavujú väzenie pre Arielinho ducha a neskôr aj svätyňu pre Kainovo impérium.
    Každý Stĺp ja napojený na istý aspekt sveta – preto Stĺpy delíme na: Stĺp rovnováhy, času, smrti, konfliktu, mysle, prírody, skupenstva, dimenzie a energie. Hlavný Stĺp je ten s aspektom rovnováhy, ktorý udržuje všetky ostatné v optimálnom stave, pričom dokopy vytvárajú harmóniu v Nosgothe. 

    Stĺpy, už po tisícročia zničené. Teraz je ich účel tvoriť základ Kainovej ríše.

     

    Temný Eden

     

    Pekelný výtvor, ktorý vzišiel z myslí troch strážcov Stĺpov, nakazených Nupraptorovou nenávisťou - Anacrothea, Banea a DeJoule. Všetci traja spojili svoje sily, aby sa tak v severných horách Nosgothu zrodila zvláštna stavba, z ktorej vrcholu vychádza sféra smrtiacej energie a postupne zahaľuje čoraz väčší a väčší priestor; miesta, nachádzajúce sa v tejto postihnutej oblasti sa okamžite menia na pusté skalnaté planiny, z veľkej časti zaliate lávou (pre lepšie pochopenie: Temný Eden mení pôdu na kameň a vodu na lávu). Jeden z mnohých mutantov, obývajúcich Temný Eden
    Toto sa týka i živých organizmov, ktoré sa okamžite transformujú na ohyzdné príšery takmer bez rozumu.
    V dobe BO1, teda vtedy, keď 30-ročný Kain plnil úlohu od Ariel (mal zabiť celý nakazený Kruh deviatich) sa Temný Eden rozprestieral iba v okruhu niekoľkých kilometrov od jeho centra. Kain sa ta ihneď vybral, aby zavraždil troch pomätených čarodejníkov.
    Keď sa dostal k pevnosti, z ktorej vychádza pekelná sféra, zistil, že samotná stavba je zvonka celkom malá, no zvnútra je to presne naopak. Za toto skrivenie priestoru iste môžu kúzla tých troch strážcov.
    Akonáhle pomreli, Temný Eden sa prestal rozširovať a postupne úplne zanikol z Nosgothu.

     

    Pozn.: môže sa zdať čudné, že Kainovi sa v postihnutej oblasti nič nestalo a nezmenil podobu. Dôvod pre túto zvláštnosť nie je istý, pričom Kain sám to okomentoval takto: "Zdá sa, že táto mágia loví iba veci živé. Alebo možno proste usúdila, že na mne už niet čo znetvoriť.".

     

    Stavba, z ktorej sa sféra Edenu rozširuje do Nosgothu

     

    Tichá katedrála

    Monumentálna stavba, ktorú ľudia postavili v časoch Kainovej nadvlády v Nosgothe. Mala slúžiť ako zbraň proti upírom - celá katedrála bola v tvare kužeľa a svojimi obrovskými trubkami by pustila do Nosgothu zvukové vlny, ktoré by odstránili všetkých vampírov. K tomuto však nikdy nedošlo, pretože mutujúci Zephon so svojím klanom napadol Tichú katedrálu, povraždil jej osadenstvo a ako pavúk sa tam zakuklil. Väčšina ľudí skončila v kokónoch, no časť si cenila život natoľko, že sa rozhodla uctievať Zephona a jeho rod len preto, aby si zachránila svoj vlastný krk. Títo kňazi boli buď nováčikovia, alebo adepti (pokročilí). Ich veliteľom bola žena menom Kňažka. Raziel sa s ňou však v SR1 nestretol v dôsledku zmien vo vývoji hry. 
    Ľudia, ktorí boli mimo katedrály, sa neustále snažili vkĺznuť do nej a oslobodiť ju od Zephona, no nepodarilo sa. Dokázal to až neskôr Raziel...

     

     

    Táto stavba bola vďaka svojej polohe ako jedna z mála vidieť i z obrovských vzdialeností.

     

    Večná väznica

     

    Podľa všetkého jediné verejné väzenie v Nosgothe (okrem neho sú v krajine už len roztrúsené kobky s úbohými otrokmi, prislúchajúce k nejakému zámku, pevnosti a pod.)
    Večná väznica však má ďaleko od pojmu "väzenia", aké poznáme my - je postavená na masívnom skalnom útese vo Veľkom južnom mori niekoľko kilometrov od pobrežia. Dá sa tam dostať jedine cez súbor skalísk, vyčnievajúcich nad hladinou, no k samotnej väznici už most ani nič také nevedie - je to proste nedobytná pevnosť.
    Ešte horšie veci sú však vo vnútri: tam sa o to stará skupina zvláštnych bytostí, ktoré sa podobajú na duchov s kosákom v ruke. Títo démoni vytvorili akési prístroje, schopné manipulovať s časom; zastaviť ho, vrátiť ho späť a. i. A vďaka tomu vo Večnej väznici neplynie čas, čím tamojší trestanci musia znášať svoje utrpenie na veky vekov, pretože nestarnú a nemôžu len tak umrieť. 
    O akom utrpení hovorím? Nuž, všetci väzni majú buď zašité zreničky, aby nevideli, alebo im rovno vytrhli oči. K tomuto všetkému sa vo Večnej väznici nachádzajú i zmutované obrie pavúky, ktoré majú často krát možnosť hodovať na bezbranných trestancoch, ktorí sa po toľkých storočiach isto dávno zbláznili.
    Všetko, čo som doteraz zmienil, je súčasťou "liečebného procesu", ako volajú spomínaní strážcovia svoje spôsoby. Ide im vraj o postupnú spásu väzňov, aby tak našli svoj účel v tomto svete... 
    Tieto činnosti prebiehajú v prvých pasážach stavby. V tých druhých sú špeciálne ubikácie, kde sa konajú pokusy na trestancoch za pomoci širokej škály mučiacich nástrojov. Obeťou týchto neľudskostí bol aj upír Magnus, bývalý poručník Kainových armád. 
    No a nakoniec: vo Večnej väznici boli aj portály, vedúce do medzi časových priestorov - miest, kde zatvárajú tých najhorších väzňov.

     

    Väzenský dozorca
    Mučiareň
    Medzičasový priestor

     

    Čo sa týka histórie opisovanej budovy, postavali ju pravdepodobne Hyldeni ešte pred ich vyhostením. Nasvedčuje tomu viacero faktov: pavúky, obývajúci Večnú väznicu sa nachádzajú zároveň i v meste Hyldenov. Taktiež to bola rasa Hylden, ktorá uvrhla Staviteľa do Večnej väznice. Zároveň však zase odporuje tomuto tvrdeniu skutočnosť, že Moebiusova socha sa nachádza v medzi časovom priestore Večnej väznice - a Moebius sa narodil cca 500 rokov po vyhostení Hyldenov.

    Kain sa do Večnej väznice vybral z dôvodu nutnosti vyhľadať Staviteľa - architekta smrtiaceho Zariadenia. Aj ho našiel, no cestou, samozrejme, zdevastoval všetky časové prístroje, čím zruinoval i väzenie samotné.

     

    Voradorova vila

    Vonkajšok vilyO tejto prepychovej vile som písal trochu už v sekcii "Vorador", no teraz o dačo podrobnejšie: nachádza sa priamo v srdci bažín Čierneho lesa, resp. lesa Termogent. Tieto močiare sú síce nepriaznivé pre upírov, ale keďže ich Sarafani a neskôr Lovci upírov príliš neprehľadávajú, Vorador si tu v dôsledku toho vystaval sídlo. Aby sa dalo lepšie orientovať, cestu k nemu osvetľuje zelený oheň, zvaný Ignis Faatus.
    Vila samotná je robená podľa aristokratického štýlu ranného novoveku - všade sú vzácne obrazy (väčšinou s motívmi vojny medzi Starobylými a Hyldenmi), koberce, baldachýny, krby a iné cenné, draho vyzdobené predmety.
    Na vstupnom nádvorí sú udržiavané trávniky so stĺpmi a sochami (podobizne majú ako dávni upíry), pričom spomínané súsošia slúžia ako stráž celej vily.
    Sídlo sa delí na tieto pasáže: chodby, spálne, jedálne, proste miesta, kde žije Vorador a jeho tzv. nevesty (upírky s oddanosťou slúžiace svojmu pánovi). Ďalej sú tam knižnice, fontánová miestnosť, kde je aj portál do Vodnej vyhne a iné komory, ktoré obsahujú hlavolamy, pričom po ich splnení je možné dostať sa do krypty v záhrade. A nakoniec, vila obsahuje už spomínanú záhradu, no najmä väzenské bloky, mučiarne a cely s väzňami, kde si Vorador vydobýja pomstu na ľuďoch.

    Dom Voradora bolo možné vidieť v dvoch hrách série LoK: najprv to tam navštívil Kain v BO1, kde hľadal pomoc, ako poraziť Maleka a druhýkrát v Defiance, kde tam bol zase Raziel, ktorý pátral po svojom zabudnutom osude a dúfal, že mu Vorador pomôže.

     

    Zariadenie

    Bez pochyby ide o stavbu s najničivejším potenciálom, aká bola kedy vystavaná. A taktiež patrí aj medzi najstaršie.
    Práce na Zariadení začali na podnet Staviteľa už v dobách vojny medzi Hyldenmi a Starobylými. Malo slúžiť na vyhubenie všetkých ľudí, no hlavne Prastarých, aby tak mohli Hyldeni voľne vládnuť v Nosgothe.
    Samo Zariadenie ale účinné nie je - na to, aby vyplnilo účel, potrebuje byť napojené na organizmus s názvom Masa, sídliacim pod mestom Meridian. V dôsledku toho naprojektoval Staviteľ svoj pekelný stroj práve pod týmto sídlom.
    Ďalší krok, aby Zariadenie fungovalo, je rozmiestnenie akejsi "energetickej siete" po tých územiach, kde má byť vyhubenie Starobylých (a aj ľudí) aplikované - ide o to, že táto sieť energetických článkov by sa v základe napojila na Masu, ktorá, ako už vieme je súčasťou Zariadenia. Keď by toto bolo hotové, mohlo by sa prejsť k finálnej deštruktívnej fáze.
    K tomu ale nedošlo zo známeho dôvodu - Starobylí Hyldenov vyhostili z Nosgothu. A za tie tisícročia, čo Hyldeni strávili v dimenzii démonov, Zariadenie postupne upadlo do zabudnutia...
    ... až dokým sa Hylden lord konečne nedostal do Nosgothu, nevystaval tam svoje mesto a nezačal obnovovacie práce na Zariadení, aby tak dokončil dávno minulosťou pohltený plán: vyhubiť upírov a ľudí.
    História sa však zopakovala: o 400 rokov neskôr sa Kain od umierajúce Sebastiana dozvedel isté informácie o Zariadení, ktoré obohatil vedomosťami od Seer, Staviteľa a Obludy (zmutovaného Janosa). Takto "vyzbrojený" sa mu napokon podarilo zlikvidovať Masu, čím vlastne zničil aj Zariadenie

     

    Masa


    Masa v celej svojej monumentálnostiZáklady o Mase už viete, teraz ten zvyšok: je pravda, že ide o organizmus, no pravdepodobne patrí skôr medzi rastliny, než medzi živočíchov.
    Ako som už písal, Masa je schopná mentálnou energiou vyhubiť všetko živé v blízkosti jej telesnej energie. Lenže Masa je pod zemou a tam jej energia moc účinná nie je, a preto ju treba preniesť na povrch. Na tento transport slúži vlastné tá " energetická sieť" (v BO2 sa jej hovorilo Glyph mágia), v ktorej koluje prostredníctvom Zariadenia sila Masy.
    Podľa slov Staviteľa je "Masa večná a vražedná", čiže sa ju nedá len tak ľahko odstrániť. Na to, aby však bola schopná zabíjať mysľou potrebuje istú energiu, ktorú jej dodával 400 rokov po BO1 Janos Audron.
    Ako záver len zopakujem to, že zavraždiť Masu je možné iba vstreknutím krvi pôvodného Hyldena do jej masívneho tela.

     

    THE END



    Prístupov 2874
    Kvalita článku
    (100%) hlasov 4

    PRÍSPEVKY
    SLEDUJETE
    Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
    Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
    ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
    Test - Comic
    [ 22.8.2013] (príspevkov 17)
    Deadpool Kills the Marvel Universe
    [ 25.1.2013] (príspevkov 2)
    Ako zbaliť dievča?
    [ 10.1.2013] (príspevkov 3)
    KV-2 u osady Rosjenna
    [ 3.12.2012] (príspevkov 7)
    Very nice
    [ 19.10.2012] (príspevkov 0)
    The Suffering™:Ties that Bind | Videonáv...
    [ 16.9.2012] (príspevkov 6)
    Ark Thompson
    [ 12.9.2012] (príspevkov 13)
    Videoprezentácia hier na PC ( 2010-2012 ...
    [ 10.9.2012] (príspevkov 4)
    Psycho !
    [ 3.8.2012] (príspevkov 10)
    Update hier na xbox 360 Videoprezentácia
    [ 10.5.2012] (príspevkov 32)